Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.cosmaderm.dk
www.cosmaderm.dk
(Hudplejeklinik Tiffany / Cosmaderm, enkeltmandsvirksomhed) ejes af Ina Bothe, CVR-nr. 21475408, adresse Primulavej 15, 7200 Grindsted, tlf. 28468248, e-mailadresse ina@cosmaderm.dk.

Aftalerne indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.cosmaderm.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.


Betaling og levering

Vi modtager betaling med Maestro, MasterCard, Mobilepay, Anyday, ViaBill, VISA.

Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.
Vi tager ikke kortgebyrer.


Vi accepterer betaling med Anyday.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.

Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.


Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit



Vi leverer varen 3-14 dage efter dit køb.

Vi leverer varerne med GLS
(levering på hjemmeadresse – fragtgebyr op til 70 DKK).


Vi leverer til Danmark.



Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Cosmaderm, Primulavej 15 , 7200 Grindsted, 0045-28468248, ina@cosmaderm.dk.

Du kan benytte lovens 
standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.


Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 


Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 


Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.



Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Primulavej 15, 7200 Grindsted uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen,
og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger
(det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).

Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.


Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og
varen har mistet værdi, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.





Kurser (kun for erhvervsdrivende)

Du modtager straks efter dit køb en faktura på e-mail

Hvis der ikke er plads på et arrangement, giver vi dig besked med det samme og tilbyder dig plads på førstkommende afholdelse med ledige pladser.

Afmelding skal altid ske skriftligt. Vær opmærksom på, at annulleringsbetingelser også gælder i forbindelse med sygdom.

Ved flytning eller afmelding 4 uger eller senere før afholdelse betales et gebyr på 50 % af arrangementets pris. Ved flytning eller afmelding 2 uger eller senere før afholdelse betales det fulde beløb.


Online kurser og e-learning
Ved online kurser og e-learning er der tale om digitalt indhold, der leveres umiddelbart efter betaling. Det er derfor ikke muligt at afbestille online kurser og e-learning, og der er således ingen fortrydelsesret.

Pris/faktura
Prisen inkluderer deltagelse og forplejning på arrangementet, inkl. frokost og forfriskninger i pauserne. På en række arrangementer er materialet tilgængeligt elektronisk. Priserne er excl. moms.

Yderligere information
Har du brug for uddybende information om arrangementets faglige indhold, er du velkommen til at kontakte os på mobil: 0045-28468248 eller e-mail: ina@cosmaderm.dk




Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid (inden 2 måneder efter du har konstateret fejlen eller manglen). Få mere information på vores RMA side.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.



Du kan også bruge
reklamationsskema, som du kan downloade her.

Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.


Varen sendes til:


Cosmaderm

Primulavej 15

7200 Grindsted


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

r du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.


Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.


Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.


Personoplysningerne registreres hos Hudplejeklinik Tiffany / Cosmaderm og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på cosmaderm.dk er Hudplejeklinik Tiffany / Cosmaderm.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: 
ina@cosmaderm.dk.



Fortrolighedspolitik

Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.




Videresalg

Vores produkter må ikke videresælges til andre erhvervsdrivende.



Manualer

Der er ophavsret ( copyright ) på træningsmanualen. Bemærk nogle billeder er købt fra Cosmaderm.dk med rettighed til kommerziell anvendelse. Misbrug / kopi af billeder eller teksten fra træningsmanualen medfører erstatningskrav både fra Cosmaderm.dk samt den oprindelig ejer af misbrugte billeder. Det er ikke tilladt at duplicere, vidergive eller sælge manualen uden forudgående tilladelse fra Cosmaderm.



Oplysning om klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Ina Bothe. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning www.naevneneshus.dk
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - 
https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse ina@cosmaderm.dk.



Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)


Til:

Cosmaderm

Adresse

Primulavej 15

7200 Grindsted
Telefon: 28468248


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________


Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________


Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________


Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)





Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18.08.2020