Disse
salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på
www.cosmaderm.dk
www.cosmaderm.dk (Hudplejeklinik
Tiffany / Cosmaderm, enkeltmandsvirksomhed) ejes
af Ina Bothe, CVR-nr. 21475408, adresse Primulavej 15, 7200
Grindsted, tlf. 28468248, e-mailadresse ina@cosmaderm.dk.
Aftalerne
indgås på dansk.
Fortrydelsesretten gælder kun for
private forbrugere, der handler via www.cosmaderm.dk.
Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.
Betaling og levering
Vi
modtager betaling med Maestro, MasterCard, Mobilepay, Anyday, ViaBill, VISA.
Beløbet trækkes først, når varen afsendes.
Hvis
du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker
vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.
Priserne
er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for
fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.
Vi
tager ikke kortgebyrer.
Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.
Ved
køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du
betale din
månedsydelse
den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på
kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit
Vi
leverer varen 3-14 dage efter dit køb.
Vi leverer varerne
med GLS (levering
på hjemmeadresse – fragtgebyr op til 70 DKK).
Vi
leverer til Danmark.
Fortrydelsesret
Du
har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14
dage
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag,
hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke
transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du
har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne
samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person,
som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i
fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag,
lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges
fristen til den følgende hverdag.
Sådan
udnytter du fortrydelsesretten
Du
fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende
et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til
Cosmaderm, Primulavej 15 , 7200 Grindsted, 0045-28468248,
ina@cosmaderm.dk.
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular,
men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i
ordrebekræftelsen.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du
sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden
fortrydelsesfristen er udløbet.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse
af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk,
at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del
af dit køb.
Ingen
fortrydelsesret
Disse
aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Returnering
af varen og returomkostninger
Hvis
du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen
til Primulavej 15, 7200 Grindsted uden unødig forsinkelse og senest
14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit
køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet
af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller
uden omdeling.
Du skal selv betale for returnering af
varen, og
det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under
transporten.
Tilbagebetaling
af pengene ved fortrydelse
Når
du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig,
herunder eventuelle leveringsomkostninger (det
gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du
har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for
standardlevering, som vi tilbyder).
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi
tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle
omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din
meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen,
indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt
dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en
sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede
ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har
indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du
ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Afprøvning
af varen og emballage
Du
hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes
anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at
fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer
på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man
kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du
har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en
forretning, og varen
har mistet værdi, må
du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du
skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi,
tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet, og
i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få
fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Du
bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du
returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi
modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace
nummer.
Kurser (kun for erhvervsdrivende)
Du modtager straks efter dit køb en faktura på e-mail
Hvis der ikke er plads på et arrangement, giver vi dig besked med det samme og tilbyder dig plads på førstkommende afholdelse med ledige pladser.
Afmelding skal altid ske skriftligt. Vær opmærksom på, at annulleringsbetingelser også gælder i forbindelse med sygdom.
Ved flytning eller afmelding 4 uger eller senere før afholdelse betales et gebyr på 50 % af arrangementets pris. Ved flytning eller afmelding 2 uger eller senere før afholdelse betales det fulde beløb.
Online
kurser og e-learning
Ved
online kurser og e-learning er der tale om digitalt indhold, der
leveres umiddelbart efter betaling. Det er derfor ikke muligt at
afbestille online kurser og e-learning, og der er således ingen
fortrydelsesret.
Pris/faktura
Prisen
inkluderer deltagelse og forplejning på arrangementet, inkl. frokost
og forfriskninger i pauserne. På en række arrangementer er
materialet tilgængeligt elektronisk. Priserne er excl. moms.
Yderligere
information
Har
du brug for uddybende information om arrangementets faglige indhold,
er du velkommen til at kontakte os på mobil: 0045-28468248 eller
e-mail: ina@cosmaderm.dk
Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid (inden 2 måneder efter du har konstateret fejlen eller manglen). Få mere information på vores RMA side.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du
kan også bruge reklamationsskema,
som du kan downloade her.
Hvis
reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden
tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige
fragtomkostninger.
Husk at varen altid skal sendes i
forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem
postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track-
and trace-nummer.
Varen sendes til:
Cosmaderm
Primulavej 15
7200 Grindsted
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Hudplejeklinik Tiffany / Cosmaderm og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi
samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer
og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger
på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi
samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give
dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på cosmaderm.dk er Hudplejeklinik Tiffany / Cosmaderm.
Du
har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om
dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret
til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette
dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine
data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi
skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at
dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan
skrive til os på: ina@cosmaderm.dk.
Fortrolighedspolitik
Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Videresalg
Vores produkter må ikke videresælges til andre erhvervsdrivende.
Manualer
Der er ophavsret ( copyright ) på træningsmanualen. Bemærk nogle billeder er købt fra Cosmaderm.dk med rettighed til kommerziell anvendelse. Misbrug / kopi af billeder eller teksten fra træningsmanualen medfører erstatningskrav både fra Cosmaderm.dk samt den oprindelig ejer af misbrugte billeder. Det er ikke tilladt at duplicere, vidergive eller sælge manualen uden forudgående tilladelse fra Cosmaderm.
Oplysning om klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Ina Bothe. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende
En
klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os til Center for
Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage
til Center for Klageløsning www.naevneneshus.dk
EU-Kommissionen
online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det
er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse
ina@cosmaderm.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Cosmaderm
Adresse
Primulavej 15
7200 Grindsted
Telefon: 28468248
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18.08.2020